Mapy panoramiczne


Panoramy mogą być wykorzystywane zarówno jako mapy panoramiczne osadzane na stronach internetowych, jak i jako samodzielne wirtualne spacery. W mapach tych można oznaczać m.in. elementy infrastruktury istotne dla mieszkańców. To narzędzie jest szczególnie przydatne dla deweloperów oraz firm z branży nieruchomości.
Zalety map panoramicznych:
- Są wykonywane na podstawie aktualnych zdjęć panoramicznych w wysokiej rozdzielczości.
- Pokazują całą okolicę, aż po horyzont (!), dzięki czemu możemy pokazać również dalsze atrakcje okolicy, jeśli nie ma ich w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu oraz odległości do wybranych miejsc.
- Możemy w nich umieścić różne multimedia – zdjęcia, filmy, oznaczenia, grafiki itd., również podlinkować dowolne strony.
- Możemy w nich oznaczyć dowolne punkty, pokazać wybrane obiekty infrastruktury i otoczenia – szczególnie te, które chcemy wyróżnić.
- Można łączyć je w spacery wirtualne z innymi panoramami – zarówno z powietrza, jak i z poziomu ziemi – prezentując w ten sposób wybrane, szczególnie warte wyróżnienia miejsca w okolicy.
- Można je aktualizować, uwzględniając zmiany w obiekcie i jego otoczeniu – co jest szczególnie przydatne dla deweloperów.
Mapy panoramiczne na Facebooka
Mapy panoramiczne mogą być umieszczane bezpośrednio na Facebooku w formie zdjęć 360. Użytkownik może swobodnie oglądać je, obracając się w zdjęciu panoramicznym i eksplorując otoczenie w pełnym zakresie.
Facebook umożliwia umieszczanie zdjęć panoramicznych bezpośrednio na tablicy podobnie tak jak zwykłe zdjęcia. Posty ze zdjęciami 360 przyciągają uwagę ze względu na swoją interaktywność, mają też więcej polubień i udostępnień ze względu na to, że są rzadziej publikowane. Dzięki temu osiągają też większe zasięgi.
Na Facebooku można również umieszczać przerobione panoramy – dodawać do nich napisy, grafikę, ikony, oznaczenia.
Panoramy z Facebooka można również wstawiać na swoją stronę internetową tak jak to widać na przykładzie obok.