Mapy panoramiczne
Panoramy można wykorzystywać jako mapy panoramiczne na stronach www i jako osobne spacery, a w mapach oznaczać np. infrastrukturę dla mieszkańców. Jest to narzędzie szczególnie dedykowane dla deweloperów i branży nieruchomości.
Zalety map panoramicznych:
- Są wykonywane na podstawie aktualnych zdjęć panoramicznych w wysokiej rozdzielczości
- Pokazują całą okolicę, aż po horyzont (!) dzięki czemu możemy pokazać również dalsze atrakcje okolicy, jeśli nie ma ich w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu oraz odległości do wybranych miejsc
- Możemy w nich umieścić różne multimedia – zdjęcia, filmy, oznaczenia, grafiki itd., również podlinkować dowolne strony
- Możemy w nich oznaczyć dowolne punkty, pokazać wybrane obiekty infrastruktury i otoczenia – te, które chcemy podkreślić
- Można łączyć je w spacery wirtualne z innymi panoramami zarówno z powietrza jak i z ziemi prezentując również w ten sposób wybrane miejsca w okolicy warte wyróżnienia
- Można je aktualizować wraz ze zmianami w obiekcie i okolicy (szczególnie przydatne dla deweloperów)
Przykłady map panoramicznych dla deweloperów
Mapa panoramiczna na facebooku
Mapy panoramiczne mogą być umieszczane bezpośrednio na Facebooku jako zdjęcia 360, można je wtedy oglądać obracając się w zdjęciu panoramicznym.
Facebook umożliwia umieszczanie zdjęć panoramicznych bezpośrednio na tablicy podobnie tak jak zwykłe zdjęcia. Posty ze zdjęciami 360 przyciągają uwagę ze względu na swoją interaktywność, mają też więcej polubień i udostępnień ze względu na to, że są rzadziej publikowane. Dzięki temu osiągają też większe zasięgi.
Na Facebooku można również umieszczać przerobione panoramy – dodawać do nich napisy, grafikę, ikony, oznaczenia.
Panoramy z Facebooka można również wstawiać w swoją stronę internetową tak jak to widać na przykładzie obok.